| M46 adatok
Az M46 sorozatú mozdonyok szállítását 1961-ben kezdte meg a Ganz-MÁVAG. A vontatójárműveket mellékvonali személy-és tehervonatok továbbítására tervezték, 120 kN-os tengelyterhelésük és a 48 tonnás szolgálati tömegük is tökéletessé teszik őket a mellékvonali közlekedésre. A DHM4 gyári típusjelű gépeket 12 VFE 17/24 típusú, 560 kW teljesítményű, 12 hengeres motorral szerelték, mely 90 km/h-s sebességet biztosított. A hidromechanikus hajtásrendszert is a Ganz-MÁVAG gyártotta, ez egy nyomatékmódosítóból és két mechanikus fokozatból áll, kardános tengelyhajtással.A mozdony rendelkezik a személyvonatok fűtéséhez szükséges gőzfejlesztőkazánnal, mely 450 kg/h-s teljesítményre volt képes.A járművek iparvasutakhoz, majd elbontásra kerültek. A 2001-es pályaszámú felújítva a Füstibe került kiállításra, de hajtóművét már nem állították helyre
|
|
|
Általános adatok: |
|
Tengelyek száma |
4
|
Tengelyelrendezés |
B'B'
|
Nyomtáv |
1435 mm
|
Ütközők közti hossz |
11840 mm
|
Forgócsap távolság |
5800 mm
|
Forgóváz-tengelytávolság |
2400 mm
|
Szélső tengelytávolság |
8200 mm
|
Legnagyobb magasság |
4105 mm
|
Legnagyobb szélesség |
3142 mm
|
Kerékátmérő |
920 mm
|
Legkiseb bejárható pályaívsugár |
80 m
|
Szolgálati tömeg |
48 tonna
|
Legnagyobb tengelyterhelés |
120 kN
|
Maximális sebesség |
90 km/h
|
Dízelmotor: |
|
Típusa: |
12 VFE 17/24
|
Névleges teljesítménye |
560 kW
|
Névleges fordulatszáma |
1200 fordulat/perc
|
Hengerek száma |
12
|
Elhelyezkedésük |
V
|
Hengerátmérő / lökethossz |
170 / 240 mm
|
Üzemanyagkészletek: |
|
Tüzelőanyag |
1000 kg
|
Kazán tápvíz |
1500 liter
|
Hűtővíz |
630 liter
|
Homok |
100 kg
|
| |