Nagyvasút
Vegyes, de hasznos
     
Hirdetés

Golden Army

(BLOODY)

CoD4 serverek:

Uj mapok

62.112.194.111:29065

War szerver  és SaD

62.112.194.67:28977

Honlap

http://www.bloody.lapunk.hu

     
Óra
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
     
A MÁV története

1846. július 15-én megnyitották az elsõ, gõzüzemû hazai vasútvonalat Pest és Vác között. Ezt a napot tekintjük a magyar vasút születésnapjának.

 

A reformkor vezetõ egyéniségei, Széchenyi és Kossuth felismerték a vasút társadalmi és gazdasági jelentõségét. Az 1848-49-es szabadságharc bukása azonban derékba törte a nemzeti érdekû vasút fejlesztését. Az 1867-es kiegyezés viszont kedvezõen hatott a magyar vasútügyre, és az elsõ világháború kitöréséig terjedõ idõszak a magyar vasutak fénykora.

 

A két világháború között, a trianoni békediktátum csonkítása ellenére, az 1920-as évek közepétõl folytatódott a fejlõdés. A második világháború óriási károkozása után a gazdasági élet megindítását a vasút újjáépítése tette lehetõvé. Az 1960-as évek közepéig lassú fejlesztés történt, miközben a szállítási teljesítmény a háború elõttinek többszörösére nõtt.

 

Az 1970-es évek végéig egy újabb fejlesztési periódus következett, jelentõs beruházások történtek vasutunk csaknem minden területén. Az 1980-as évek elejétõl kezdve azonban a társadalmi és gazdasági változások miatt csökkent a vasút szerepe. A fejlesztési lehetõségek nagymértékben visszaestek.

 

A MÁV ZRT. az európai vasutak alkotta hálózat szerves részét képezi. A közel 200 ezer kilométer normál nyomtávolságú vasúthálózatának 4 százalékával a magyar vasúttársaság rendelkezik. Szállítási teljesítményekbõl való részesedése az elszállított utasfõ alapján 2 százalék, a fuvarozott árutömeg tekintetében pedig 3 százalék.

 

Az európai vasúti közlekedésben a magyar vasúti hálózat jelentõségét elsõsorban az ország földrajzi elhelyezkedése adja. Nemzetközi vasúti folyosók keresztezõdnek területén, a vonalhálózat 28 százaléka része a Páneurópai vasúti folyosóknak.

 

A MÁV vonalhálózatának nagy része felújításra szorul. A 90-es években elmaradtak azok a fejlesztések, amelyekkel korszerûbb infrastruktúra állna rendelkezésre. A mellékvonalak állapota is folyamatosan romlott, sok helyen sebességkorlátozásokat vezettek be, visszaesett a kapacitás.

 

Elöregedett a vasúti jármûpark is. A korszerû, nagyteljesítményû mozdonyok beszerzésére nem volt elegendõ forrás, a személykocsik egy része nem felelt meg a minõségi szolgáltatás színvonalának. A mûszaki elmaradottsággal egyidejûleg megváltozott a népgazdaság szállítási szokása, a megszûnt vállalatok, üzemek, bányák, immár kevesebb áruszállítást hoztak a vasúti forgalomban.

 

A vasút reformjának igénye több esetben jutott el a megvalósításról szóló kormányhatározat szintjéig, a végrehajtás próbálkozásainak azonban gátat szabtak a szûkös költségvetési források, és a vasúti szervezet rugalmatlansága.

 

Az uniós közlekedési rendszerhez csatlakozó magyar vasútnak a közösségi szabályokhoz, követelményekhez kell igazodnia. A cél az, hogy a MÁV ZRt. a fokozatos fejlesztés és átalakítás eredményeként európai színvonalú közlekedési alternatívát kínáljon az utasok és fuvaroztatók számára. Olyan szolgáltató, piacorientált vállalatot kell kialakítani, amely képes teljesíteni a sajátos, nemzeti jellegû elvárásokat, miközben képes megfelelni az Európai Unióhoz való csatlakozással járó versenyhelyzet kihívásainak.

 

A Magyar Államvasutak a 1990-es évek elején a társadalmi-gazdasági és a közlekedési struktúrák átalakulásával jelentõs piacvesztést szenvedett el. A közúti közlekedés térnyerésével az áruszállítási teljesítmény egyharmadára esett vissza, a személyszállítási pedig 40 százalékkal csökkent.

 

A kilencvenes évek közepén a kedvezõtlen folyamat megállt, a teljesítmények stabilizálódtak. A személyszállításban, 2001-ben, az elszállított utasok száma 5 millióval nõtt, amely így elérte a 160 milliót.

 

Az áruszállítás teljesítménye 2001-ben 43,8 millió tonna volt. A nemzetgazdaság egészét tekintve némileg csökkenõ áruszállítási teljesítményen belül a vasúti részesedés kissé nõtt.

 

Az Európai Unióban a vasúti személyszállítás 7 százalékkal részesedik a távolsági tömegközlekedésbõl, ezzel szemben Magyarországon 39 százalékkal. A környezetbarát, a társadalmi összköltségeket tekintve a közúti szállításhoz képest kedvezõbb vasúti árufuvarozás terén hasonlóak az arányok. A nyugat-európai országokban a vasút részesedése az áruszállításból 16,6 százalék, Magyarországon 29 százalék.

 

Ennek ellenére több figyelmeztetõ jel utal arra, hogy megelõzõ intézkedések hiányában a kedvezõtlen folyamatok hazánkban is felerõsödhetnek. Fentiek és az Európai Unióhoz való csatlakozás követelményei miatt 1998-1999-re világossá vált, hogy eseti intézkedésekkel nem lehet igazán megakadályozni a vasút - társadalmi érdekekkel ellentétes - térvesztését, ezért gyökeres átalakulásra van szükség.

 

A magyar vasúti korszakváltás programvázlata a fenti szempontokat tükrözve foglalja össze azokat a változásokat, amelyek 2006-ig realizálhatók.

     
Magyar dízelmozdonyok
     
Magyar villamosjárművek
     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2006-10-13
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Szerkesztők

Virág Gábor

gabor.virag@t-online.hu

nagyvasut.honlap@gportal.hu

     
Google
Google


Web Nagyvasút
     

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!